Pages

Saturday, August 28, 2010

oUh! SeSAknyE biLA HampiR TibA RAye!

Ni mase raya taun lepas, memandangkan angah tak dapat cuti,kitorang pon pegi la otel tempat die keje


Ini kesah perihal semalam punya cerita. Nak shopping raye punya pasal,.aku sanggop meredah ribuan orang. Sebelum pegi ktm, aku cari mangsa yang nak anta aku pegi ktm ukm...call sue,dia baru bangun, stay up gaknye malam tadi...nampk dani macam online kat fb,,aku pon buzz,,no respon..ok,last chance..aku taip mesej kat mus..."mus, bz tak? tolong anta ke ktm boley?"..bape minit pastu, die pon reply.."boley jerk"...ok..hepy time..thanx mus..hehe..
Bertemankan abang ijan memandangkan skill mus memandu belom tahap profesional lagi, dia jempot aku depan blok D...sampai kat ktm,,mak ai!! berduyun makhluk ALLAH bergelar manusia berjalan menuju ke ktm,.rata-rata student UKM..haish,,,diorang ni tak reti dok bilik ke? bagi la aku peluang berjalan sekali sekala...Aku pon beratur panjang nak beli tiket. Tengah beratur, terlepas aku satu train..ish! ..kambing tol nak kene tunggu berape lame lagi la ni... ade la sejam aku tunggu next train sampai..bila train da depan mate, satu hal lagi aku nk merempuh berpuluh manusia dalam train tu...ada sampai pengsan-pengsan lagi..kalah isi sardin dalam tin dia punye padat..kalau train tu brek mengejot pon aku takkan jatoh rasenye..360 darjah ade orang yang berdiri rapat-rapat..naseb sume perempuan keliling aku, koc wanita kan. tapi ade gak la sorang dua hamba Allah yang konflik identiti,selambe je berhimpit ngan wanita-wanita dalam koc yang berlabel "wanita sepanjang masa", x paham kah mereka? atau mereka dilahirkan dengan dua jantina? ok..biarkan mereka. full stop.
Continue pasal shopping raye,,sepanjang perjalanan dari stesen UKM sampai stesen Putra, aku berdiri,,ade la dalam 40 minit...penat jugak la disebabkan oksigen yang limited. Cik abang sayang aku plak datang lambat jmepot aku kat putra. rase macam nak mengamuk pon ade, tapi sayang punye pasal, ok je la...bukan ape, aku takot dudok lame-lame menunggu memandangkan kadar jenayah yang semakin meningkat kat Malaysia ni, ragut la, rogol la..ish,,takot akak..
Bila cik abang sayaang da sampai, muka dia bukan main muncung lagi, katenye kalau nak ke jalan tar memang tersangat la sesak, KL kan...urm...aku pon tarik muka memandangkan da seminggu dia janji nak bawak pegi jalan tar tu. untuk memujuk aku, dia cakap "kita pegi Selayang Mall dulu ye,malam sikit kita baru kita pegi jalan tar", oleh kerana aku awek yang baik, aku pon cakap "baik abang".
kitaorang pon round2 Selayang Mall,ok, not bad la,,best la jugak,,sampai la lepas maghrib, baru kitaorang gerak pegi jalan tar, satu hal lagi,,beribu makhluk Allah g shopping kat cni,,,,bersesak-sesak la jalan sepanjang berjalan-jalan kat situ. yang menariknya, bersepah baju raye,baramg2 nak raye n macam2 la persiapan raye yang murah2. masing-masing tak nak kalah, ade yang siap sanggp jadi model bergerak, pakai baju melayu sambil promote kedai,,adoi bro,,lu x panas ke?? 
aku pon x lepaskan peluang untuk bershopping memandangkan bersusah payah aku bersesak dalam ktm, aku beli barang yang mak mintak, handbag, ok jalan lagi, cari plak barang abah, puas round, finally jumpe juga, kemeja ala2 yasin kumpulan nasyid tu pakai, beli plak baju kurung athirah...da penat jalan, nampak plak telekung yang memang da lame aku nak beli. Kesian tengok abang sayang yang menemani aku berjalan hampir dua jam, aku pon ajak balik, kesian die,, last2, aku tak beli pape untuk aku,,okay,,raye nnati aku pakai telekung nampaknye...huhu..
selamat berpose n selamat ari raye sume..=)

p/s: shopping raye biar beringat..okay?

No comments:

Post a Comment